12 jan. 2015

Bloggen

Just när jag skrev att jag skulle minska på bloggandet har jag bloggat mer än någonsin förr.

Jag antar att det är ganska vanligt att bloggandet hela tiden söker sin form. Det har varit lite mer privat på senare tid, mer än jag kanske skulle vilja. Planen är inte att skriva en blogg om mitt liv utan en blogg om mina tankar. Jag försöker hålla folk i min närhet utanför bloggen, men ibland blir jag ivrig och så är A plötsligt med i varannat inlägg.

Den här bloggen är en process som pågår hela tiden. Jag behöver skriva av mig och jag balanserar hela tiden på gränsen mellan personligt och privat. Jag skriver under eget namn så jag måste också tänka professionellt, som den utbildade journalist jag är. Det här är min personliga/privata blogg, men jag är också hela tiden mitt professionella jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar