13 jan. 2015

Och jag bara: tur att jag inte är i den sitsen längre

Så småningom börjar det vara ett år sedan vi fick veta att vi ska bli mamma och pappa. Vilken resa det har varit och så jag har utvecklats sedan dess. Det har varit glädjestunder och härliga minnen men också sorg och elände och jobbigt. Allt på en gång. Livet är en härlig berg- och dalbana.

Det bästa med att ha en graviditet bakom sig är, förutom det uppenbara - jag har ett barn - att jag kan sitta och läsa gravidbloggar och tänka jominsann, det där var skitjobbigt men jag klarade det också eller åh, jag minns den tiden - SKÖNT att den är förbi eller oh no, den osäkerheten hade jag också, önskar jag kunde övertyga henne att allt blir bra. Det är helt enkelt skönt att det är förbi, för det var ljuvligt att vara gravid men ack så skrämmande, jobbigt och stressande många gånger.
En gravidblogg jag börjat följa är Jessica Lagergrens. Hon är syster till Angelica Lagergren som fick barn förra sommaren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar