14 jan. 2015

Tacka kroppen, straffa inte den

I januari när de sociala medierna fylls av folk som bantar, new year new me, tränar, sätter nya rekord på gymmet och hetsar kring mat så är det uppfriskande och så viktigt att läsa om personer som gör framsteg på andra sätt. Bort från hetsen och pressen och stressen. Som den här tjejen som Soelas skriver om.

Det går att förändra sitt liv till det bättre.

Soelas skriver:
Det krävs nog minst lika mycket hårt arbete att skaffa sig en “fitness-kropp” som att lära sig acceptera sig själv som man är. Vilket gynnar en mest i längden?
Jag har gjort mitt val. Åtminstone för tillfället. Jag accepterar. Jag älskar inte alla delar av kroppen alla dagar, men jag accepterar. Det är vad jag har och jag lever med det istället för att försöka förändra hela tiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar