30 juni 2015

Nu ska jag få fart på romanprojektet!

Förra veckan laddade jag ner skriva roman-programmet Scrivener för en 30 dagar lång gratis prövotid. Och nu, efter några timmars användning älskar jag det och tror bestämt att jag ska köpa det när prövotiden är slut. Det som är bra med programmet är bland annat att du får en helt annan överblick över din text än med till exempel word. Nu jävlar ska jag få fart på mitt romanskrivande.

Jag kan bara inte bestämma mig vad som vore bättre: att ha ett bestämt tecken-, alternativt ordmål per dag/vecka/månad eller att bestämma en deadline, till exempel slutet av året. Sannolikt blir det det senare, för jag känner att jag vill få ut det här nu! Då menar jag ut som i ut från mitt huvud, inte ut som i utgiven. Men det vore ju förstås en trevlig bonus. Och jag kommer med största sannolikhet skicka manuset till något/några förlag när jag är klar. Så får vi se vad som händer sedan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar