21 aug. 2015

Jag är mamma nu!

Ibland överväldigas jag av hur mycket ansvar jag har över den här lille pojken. Hur mycket jag måste göra för honom, allt det jag inte får göra. Hur jag måste bete mig och hur jag inte får bete mig. Men samtidigt är jag så glad att han kommit till oss, att jag får och inte får allt det där, måste och borde och gör. Jag är så glad att han är en frisk, glad, nyfiken och trygg liten pojke. Det är inget självklart, det vet jag.


På tal om något helt annat. Redan för länge sedan läste jag på någon blogg om gröt med grynost i och tänkte genast att näe, det kan inte vara gott! Sedan har jag läst det på olika ställen sedan dess och för några veckor sedan var det bråttom en morgon, jag måste fixa gröt till sonen och tänkte då att kanske jag också äter gröt (kör båda skålarna samtidigt i mikron, snabbare än att laga smörgåsar) och eftersom vi hade grynost hemma så bestämde jag mig äntligen för att pröva det här som skulle vara så gott.

Fanfar.

Fyrverkerier.

Oh my god så gott det är!

Sedan dess har jag ätit kombon 3-4 morgnar i veckan. Både med havregröt och fyrkornsgröt. Någon matsked grynost (Lidls fullfeta) på portionen och du har liksom gröt vol 2.0, verkligen. Jag som alltid ätit två rågbrödssmörgåsar på morgonen äter nu gröt på morgonen! Det är så smidigt också att laga åt mej och sonen på en gång. Och kostar noll.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar