7 aug. 2015

Min vardag som snart blir en annan vardag

Jaha, sommaren har återvänt och vi har verkligen njutit till fullo av den den här veckan med utomhusprogram tre kvällar av hittills fyra. Ivkäll ska vi slappa, kanske på balkongen och imorgon ska vi åka till Farmors café på Högsåra av alla ställen.

Jag börjar allt mera tänka jobbtankar i och med att jag snart återvänder till jobbet några dagar i veckan men det känns på många sätt bra men ovant, såklart. Tills jag faktiskt återvänder till jobbet ska jag njuta av tiden med A, läsa, skriva och bara vara. Det är underbart att vi har ett system i Finland som möjliggör att ena föräldern är hemma så pass länge, i många länder finns det en mammaledighet som är ett par veckor lång och that's it.

Jag är tacksam för att jag har fått vara hemma nu i snart ett år, men visst behöver jag göra lite annat än bara sköta om A också. Drömmen vore att kunna jobba deltid åtminstone i några år framöver men vi får se vad framtiden för med sig för mig och familjen. Allting är så öppet ännu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar