29 sep. 2015

Rapport

Litet nytt på hemmafronten.

Vår hund, dvärgpinschern Essi 5,5 år gammal blev opererad för hundarnas version av bröstcancer i går. Allt gick bra och nu väntar vi på svar om huruvida det var elakartad eller godartad växt.

A går. Snart blir han ett år gammal och jag bokade precis en tid för ettårsrådgivning.

Vi har sträckkollat på Bron under de senaste dagarna och är nu inne på andra säsongen. Förstår inte varför vi inte kollat på den tidigare. Förresten, om jag inte tipsat om serien The Fall ännu så gör jag det nu. Den är inte som andra "nu ska vi fånga mördaren"-serier utan i The Fall vet tittaren hela tiden vem mördaren är och vad han gör och hur nära utredarna är. Man går liksom in i hans huvud, förstår honom, får veta hans sida av historien, tycker till och med tidvis om honom. Det är creepy. Jag har sällan blivit så uppslukad av en serie. Gillian Anderson i ena huvudrollen är helt fenomenal och jag älskar hur vi nu under hösten råkat se tre serier med en stark kvinnlig polis i huvudrollen. Först såg vi The Killing, sedan The Fall och nu Bron. Svenske Joel Kinnaman är för övrigt med i The Killing som den andra huvudrollsinnehavaren. Väldigt bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar