10 nov. 2015

Dagistankar

Typ förra veckan kom jag på att A ska börja på dagis i januari och därför kommer att behöva lite extra kläder. Vinterhalare (overallt, på svenska), vinterkängor, strumpor, rånarluvor (det vill säga hjälmmössor) och tja, vad annat? En vinterhalare hittade vi begagnad och rånarluvor har jag också på g nu. Men det är svårt att veta om det är något vi missat. Idag insåg jag att en extra vagn inte vore alldeles tokigt. Någon billig då, så det inte är så farligt om den försvinner från dagis.

På tal om dagis så är det inte alls något jag bävar inför. A har verkligen kommit till den åldern nu att han behöver mer stimulans än jag/vi orkar/kan ge. Han är ibland helt tydligt uttråkad här hemma. Jag tror dagis kommer att göra så gott åt honom och han kommer säkert ta massiva steg framåt i utvecklingen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar