22 feb. 2016

Fest hela lördagen

Ännu för några år sedan trodde jag att en fast anställning är en reell chans någon dag. Jag borde för länge sedan ha förstått att så inte är fallet. Vår journalistubildning på Soc&kom inleddes ungefär med orden det finns inga jobb i mediebranschen... Men det betyder förstås inte att det inte går att överleva!

Nu är vi dessutom två magistrar i det här hushållet! T är nu ekonomie magister och det firade vi i lördags. För hans del ser det lite ljusare ut vad gäller att eventuellt få fast anställning.

Champagnen var en gåva.

Vackra rosor. Snart ska vi plantera påskgräs också!

På tal om i lördags. Det var ju mello också. Bästa deltävlingen hittills. Alla förutom en låt var skitbra. Tänker inte peka ut den jag tyckte var sämre. Men alltså, varje år förvånas jag av nivån på bidragen i Melodifestivalen. Hur är det möjligt med en sådan standard? År efter år!

Men det ska också vara sagt att vi i Finland har väldigt många väldigt bra bidrag i årets UMK. BarbeQBarbies. Cristal Snow. Sandhja. Mikael Saari. Annica Milán & Kimmo Blom. Sjukt bra låtar har alla hämtat med sig. Jag håller tummarna för att antingen Cristal Snow eller BarbeQBarbies representerar oss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar