9 mars 2016

Sämre mat

Jag har kanske skrivit det förut men jag skriver det igen. Allt hittar livsmedelsindustrin på för att driva oss konsumenter längre och längre från ett naturligt ätande. Den stora inhemska mjölkproducenten har nu kommit med någon smörja de kallar Better. Alltså inte butter, smör, utan better, bättre. Bättre än vadå? Ja inte vet jag...

Produkten är en blandning av smör, rybsolja och kvarg. Varför ska jag ha kvarg på brödet och varför ska den i så fall vara utblandad med smör och olja? Dessutom är produkten hyla, det vill säga laktosfattig. Alltså den här laktoshypen i det här landet...

Nä, sorry men det blir nog tumme ner från mig. Ännu en onödig produkt. Jag hoppas den glöms bort snabbt. Nej, det är inte bra med mera alternativ i matbutiken. Vi behöver inte mera kakkaprodukter i butikerna, vi behöver riktig mat. Vill du läsa innehållsförteckningen (på finska) så kan du klicka här. Äkta mat behöver vi. Riktig mat. Inte industrisörja.


P.s. Det går alldeles utmärkt att ersätta den här produkten med hederligt smörgåsfett av den sorten som inte är industriellt framställt skit och så kanske äta en liten kvarg vid sidan av smörgåsen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar