24 maj 2013

Mage och kropp, min egen sak

Peppe skriver om att kommentera andras gravidmagar. Hennes åsikt är att, istället för att fundera på det här med att hur man ska kommentera andras gravidmagar under och efter graviditeten så kan man bara skita i det och sluta göra det.
Så härligt befriande!
Jess! Vi slipper fundera på ett fint sätt att fråga om någon är gravid. Istället kan vi bara låta bli att fråga. Folk som är gravida berättar nog det om de så vill. Berättar de inte, så synd för dig. Då är du sannolikt inte särskilt god vän med personen och då ska du absolut inte fråga om hon är gravid.

Överhuvudtaget är det, tycker både Peppe och jag, oerhört fult att kommentera andras kroppar. Det har inte du med att göra. Har du nu ett oöverkomligt behov av att tala om huruvida en person är smal eller tjock, långbent eller kortbent, bredhöftad eller smalhöftad, gravid eller ej, så kan du tala om det med någon helt annan än personen det gäller.

Själv blir jag sällan så tafatt och mållös som då någon säger att "vad du är smal!" Alternativt "du som är så smal måste nog äta lite mer kaka, ta nu här lite!"
GHAAA! Skit du i hur jag ser ut och sluta kommentera det! Det sårar mig att du sitter där och värderar mig enligt hur jag ser ut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar