23 okt. 2013

Stämpla mig inte!

Alltid när någon i någon kassa frågar mig "vill du ha ett sådant här kort där du kan samla stämplar, det kostar ingenting och sen får du något gratis efter x antal månader när du har köpt tillräckligt mycket av oss" vill jag svara att "vad fan ska jag med det till, jag kommer ändå att glömma det genast när du har gett det till mig och jag har stoppat det i min plånbok bakom några andra lika oviktiga kort och lappar".
Men det säger jag såklart inte. Jag säger "njaa, jo, kanske, tack!"


Och så stoppar jag det i plånboken och glömmer det tills jag nästa gång går igenom min plånbok och märker att jag har tre stycken likadana kort från Café Picnic och de har alla en stämpel och är alla redan gamla. Och vet att vore de inte alla gamla så skulle jag ändå inte kunna gå med dem alla till kassan och säga att "titta, jag har x antal stämplar kan jag få min gratis semla nu!" för då kommer kassan att säga att "nej, de måste vara på samma kort!"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar