17 juni 2014

Bröllopsfunderingar, frissabesök och ljugande frissor

Hmm, tja, för första gången på flera år var jag igår hos en frisörskedja och klippte mitt hår. Det var dyrt, jäkla dyrt. Jag insåg alltså att det finns en orsak till att jag har undvikit kedjorna... Men nu behöver jag lite frisyrtips och sminkhjälp inför bröllopet så det känns safe att anlita en kedja för det. Vet inte om jag bara inbillar mig eller om det är där expertisen finns?
Ofta hos frissan funderar jag om de står där och funderar att det här ser bara för jävligt ut men inte vågar säga något för att kunden just har förklarat att hon vill ha det just så. Och hur ofta de ljuger när de säger att du har så bra hår! Det känns alltid fejk på något vis. Tro mig, jag hör det ofta, men tror inte riktigt själv på det.
Jag vet förresten inte alls hur jag vill ha håret på bröllopet, bara att jag ska ha ett hårsmycke i. Hur hårsmycket ska se ut vet jag inte riktigt heller, någon blomma tänkte jag mig. Sminket ska vara naturligt, sådär att det ser ut som om man inte har smink. Under dagarna inför bröllopet tänkte jag också gå på någon ansiktsbehandling, rengöring och kanske något som ger lite lyster. Jag borde försöka få mer färg i ansiktet, jag är så blek att det inte är sant. Finns ju produkter som ger lyster, men jag har aldrig testat något sådant. Kanske värt ett försök? Några veckors användning torde väl ge effekt?
Så måste jag ha ett par vita skor också. Klänningen har jag ju, men det ska göras små ändringar på den. Jag vill liksom inte flasha boobsen för hela släkten om vi säger så...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar