16 juni 2014

Måndag, snart midsommar

Idag har jag äntligen tid att ta tag i lite business as usual. Ska träffa en kvinna för en mycket intressant intervju i anslutning till ett projekt bland annat jag har på gång, ska klippa håret (det börjar vara långt nu men topparna ser ut som topparna i en hästsvans som sitter fast i en häst med näringsbrist) ska fixa ytterligare lite här hemma.
Vi har nu också by the way en balkong där en hel hängmatta ryms (hängmattan var min födelsedagsgåva till T, som fyller idag). Och ett klädrum. Och ett kök som är stort nog för ett köksbord för en hel familj. Och två wc:n. Och en hund som är lite förvirrad över att vi har flyttat. Men det blir nog bra, det var bra att vi flyttade nu några månader före bebisen kommer så hunden hinner anpassa sig. Allting på en gång hade varit för mycket.
Just det, vi har också hunnit se nyaste säsongen av OITNB, nästan hela i alla fall. Första avsnittet tänkte jag blä sen tänkte jag yes! Lika bra som senast, verkligen!
I mitt huvud är det förresten fortfarande början av maj. Kan inte fatta att det är midsommar på fredag! Ska jobba, men hinner sannolikt sedan ut till landet. Är sedan ledig fem dagar! Då ska jag hämta andan lite.

Livet är som vanligt med andra ord.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar