2 sep. 2014

Arabialänken

Det var ett tag sedan, men idag blev det av: vår långlänk (8 kilometers väg nu när vi flyttat). Runt underbara Arabiastranden. Det var perfekt temperatur också! Hunden hängde på såklart, hon orkar alltid hur bra som helst i ungefär 5-6 kilometer sen börjar det ta på och då märker man att hon skippar allt annat (snusa, kisa, jaga änderna, mopsas mot andra hundar) och bara går rakt framåt.
Jag fick igen konstatera att mina lår, vader och rumpa verkligen försvunnit under sommaren. Jag hade på mig mina träningsbyxor (de går såklart inte över magen men i kombination med stödbältet jag har på mig funkade det riktigt bra och allt hölls på plats) och de var alldeles sladdriga på platser där de tidigare suttit bra.

Vi testade att gå med hunden och vagnen här en kväll. Essi är en smart hund, enkel att lära och gör det mesta i utbyte mot lite beröm och/eller godis så det ska inte bli några problem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar