10 dec. 2014

När man har världen mot sig

Hur ofta sägs det inte att ungdomar nuförtiden är så ouppfostrade och har så lite respekt för äldre personer. Främst åldringar borde ungdomar respektera. Man ska hålla upp dörren för dem och låta dem sitta i bussen och vara vänlig och bära deras matkassar. Men om jag gör allt det och åldringarna är ouppfostrade, sura och rent av elaka?

Sedan jag började röra mig med barnvagn har jag insett att folk, i allra synnerhet folk över 45, generellt sett är riktiga assholes. Jag har tappat räkningen på hur många gånger jag (länge - vad är problemet med att göra hissar som faktiskt rör sig?) stått och väntat på en hiss, ensam, men det precis när hissen kommer dyker upp en person från ingenstans och tränger sig framför mig och vagnen in i hissen. Som oftast redan transporterar andra personer, så jag får vänta på nästa hiss. När jag sedan äntligen får plats i en hiss, åker till den våning jag ska till och ska ut igen så står det alltid någon i vägen för mig som vägrar stiga ut ur hissen för att ge plats... Så jag måste typ köra över personen med vagnen. Jag säger inte ursäkta.
Jag har slutat försöka vara vänlig med folk när jag rör mig med vagnen för jag vet att alla jag möter antingen inte bryr sig eller är elaka tillbaka.

Visst finns det undantag, ett fåtal. Men just nu känns det som om världen är emot en när man rör sig med barnvagn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar