21 apr. 2015

"Borde du inte bete dig lite bättre lilla flicka?"

Det här är en skärmdump från dagens Hbl. Det är Li Andersson som intervjuas med anledning av den massiva mängden röster hon fick i valet (go Li, du är så otroligt klok och lyckas alltid i de debattet du är med i!). Jag vet inte vad det är jag har missat, men jag förstår inte alls varför Staffan Bruun ställer henne den här frågan. Omedelbart sätter jag taggarna utåt och vill börja gorma om att det här har något att göra med att hon är ung framgångsrik kvinna, men kanske handlar det om något annat. En väldigt onödig fråga tycker jag hur som helst. Knappast hade en man fått samma fråga (med undantag för Hakkarainen eller dylika karlar som alla vet har gjort bort sig både en och annan gång).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar