12 jan. 2016

Tisdag 12.1.2016

Det ser ungefär lika ut i min hjärna som utanför fönstret just nu. Snömos. Det är så mycket nytt på dagis, så mycket att fundera på och ta ställning till och känna och tänka. Dessutom sov jag och A som två tortyrfångar som utsätts för starkt ljus dygnet runt, det vill säga knappt något alls i natt... Jag börjar greppa det här med "ruuhkavuodet" nu, småbarnsåren som på finska kallas "rusningsåren". Det är knappt så jag hinner sitta ner vissa dagar. Nåja det har jag inte fått göra på ett halvt år, men nu blir det dessutom mer och mer praktiskt att ordna - A ska ha mat två gånger om dagen alla dagar, han ska ha kläder för alla väder, han ska få leka och lära sig och pjuh, det är så roligt men också så tungt... Och när man sedan inte får sova heller så blir hjärnan en enda hög snömos.

För att peppa mig lite så smakar jag på råchoklad. Jag fick ett kitt i julklapp som man använder för att laga just sådan här choklad men det har jag inte hunnit testa ännu. Det här smakprovet som följde med paketet smakar som en dröm. Fy fan så gott!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar