25 maj 2016

Blomma i fönstret

Förutom de tusen andra fördelarna med det jobb jag nu är på så är det faktum att jag har ett eget litet kontor en till massiv fördel. Alltså ett eget rum där jag jobbar varje dag. Eventuellt flyttar en kollega snart in med mig (det är stort) men det gör inget för det är fortfarande en egen plats att återvända till varje morgon. Jag kan ha min handkräm och min mugg och mitt tuggummi här utan att det är i vägen för någon annan. Länge har jag jobbat på ställen där jag aldrig haft en egen plats och då tvingas man ju alltid tömma platsen när man går hem. Nu blev det liksom en mindre sak att fundera på varje dag!

Pushad av min kollega gick jag och betalade dyra pengar för en liten grönväxt till just den egna platsen i det egna rummet. Eftersom jag är värdelös med blommor så var jag noga med att fråga efter skötselanvisningar och kvinnan i blombutiken intygade mig att den här kommer att klara sig trots mina icke-existerande gröna fingrar. #blomseriemördarenrapporterar


Vi har verkligen fått in en bra rytm i vardagen nu. Det är så skönt att alla dagar ha samma rytm. Det går ju att se på den saken på två sätt: som att man blir inrutad eller som att man blir fri. Jag ser det som att man blir fri. Nu har livet sin givna tidtabell och jag slipper fundera på det varje dag. Jag är fri från den dagliga stressen med när ska jag föra till dagis, när ska jag äta, när får jag sova, när kan jag ta paus, när ska jag på jobb, när ska jag hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar