21 juli 2016

Semestervardag

En och en halv vecka semester bakom. Den här veckan sedan vi kom från Åland har inte varit så utvilande som jag hade hoppats på... Jag och A är inte riktigt av samma åsikt om hur en skön semesterdag ser ut och så blir det konflikter och han har börjat slå och sparka också... Hej toddlervardagen!

Det är nästan så jag skäms... Kan inte ens ha en skön sommarsemester på barnets villkor. Just nu pustar jag ut medan A sover middag (tack gode gud för den stunden!) och resten av dagarna är kontrollerat kaos. Jag är ingen sådan mamma som hittar på och leker och busar och har det roligt med barnet hela dagen, tyvärr men så är det bara. Kombinationen av att A just nu är väldigt klängig medan jag helst bara skulle vilja ha frid och fred hemma fungerar dåligt.

Jag försöker ändå mitt bästa, men tar gärna emot inspiration för aktiviteter med ett barn strax under två år gammalt.


Det mest kreativa jag hittar på är gunga i parken... Det gillar A iallafall så det är ju ett plus!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar