15 apr. 2014

Gravidstatus

Ja, för den som undrar så jo jag mår fortfarande illa varje morgon. Det går numera över ganska snabbt när jag får mat i mig, men vissa dagar är jag så dålig att jag börjar svettas och skaka. Har inte spytt på några veckor och hoppas jag slipper det under resten av tiden!
Nu börjar jag känna den där energin som folk talar om att man får under den andra trimestern. I Tallinn blev jag inte ens slut av att promenera flera kilometer i sträck (jag och T går alltid överallt som man kan gå när vi är i en främmande stad, det är ett härligt sätt att se stan) som jag nog brukar bli av att gå långa stunder. Det som tar på mig riktigt rejält är ändå när luften blir dålig... Då blir jag yr.
Jag har inte haft speciellt ont, inga konstiga huvudvärkar eller foglossning eller annat sådant. Bara illamående. Men det har nog varit riktigt tillräckligt pinande, är nu inne på vecka 10 av illamående varje jävla morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar