14 aug. 2015

Sommarpratstips - min topplista, icke-rangordnad

Den här sommaren har verkligen varit en sommar fylld av sommarprat för mig. Sveriges Radios P1 lyckas varje år hitta så otroligt fascinerande personligheter för att sommarprata.

Maria Strömme pratade till exempel om nanoteknik.

Annika Norlin om PMS.

Maxida Märak om renskötsel och gruvindustrins exploatering av den svenska naturen.

Zara Larsson om hur verkligheten ser ut för en ung sångerska.

Magnus Falkehed om att vara krigsreporter.

Herman Geijer om zombier och överlevnad.

Nilla Fischer om hur verkligheten ser ut för en fotbollsspelare.

Johan Rockstöm om hur illa ställt det är för jorden och vad du och jag kan göra för att rädda den.

Och många många fler riktigt bra sommarprat!

Som bonus slänger jag också in Lotta Storbackas sommarprat på Vega. Om jag hade varit hälften så smart som 17 år gammal så skulle jag nog redan ha fått Nobels fredspris eller något i den stilen. Vilken klok ung kvinna! Henne hör vi om ännu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar