27 feb. 2016

Det är dags för FINAAAL!!!

Jahajahajaha. Vad är det för speciellt som händer i dag då?

*drumroll*

Det är FINAL I UMK!! OCH MELODIFESTIVALEN-SÄNDNING PÅ SAMMA GÅNG!

I kvällens Melodifestival medverkar bland annat Molly Sandén med en killer-låt! Men hur i fanders ska jag kunna titta på det och UMK-finalen på en gång?!? Nå, det går ju inte. Det blir att zappa.

Som det ESC-fan jag är så kan jag inte låta bli att gissa vilket bidrag som Finland skickar till Sverige.

*drumroll*

Det står mellan tre kandidater tror jag. OBS bidragen är inte listade i ordningen jag tror att de landar. För det är så svårt att spå vinnaren.

1. Sandhja. Låten är skitbra men live-framförandet inte lika bra. Hoppas på bättring!


2. Barbe-Q-Barbies. Vilken stagenärvaro! Vilken show!


3. Mikael Saari. (Jag skulle så villa skriva Cristal Snow som har en sjukt bra låt men som inte är bra nog på scenen...)


Men årets absolut bästa bidrag i UMK är utan tvekan mästerverket som framförs av Annica Milán och Kimmo Blom. Har du hört låten? Så otroligt bra. Och vilken otroligt välproducerad video! Tyvärr tror jag inte folket kommer att rösta på den här, men om den väljs så blir jag mer än glad.


Oh ja jag vet att Saara Aalto är förhandstippad men cmon. Den låten är verkligen inget att hänga i julgranen...

Hoppas det blir en bra show!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar