28 sep. 2013

Jag får visst göra så!

Såhär såg det ut igår kväll hemma hos mig och T. På bordet står skumppa, lite ost, bröd, räksallad och så en ishavssallad. Och Oivariini. Det var en ganska basic fredagskväll at our place.


Ibland när jag äter och dricker på det här viset får jag en känsla av att liksom vad har jag gjort för att förtjäna det här? Att man borde ha varit ultraproduktiv och bidragande och räddat världen för att få avsluta en vecka på det här viset. När det enda jag gjorde hela veckan var jobbade en dag, var sjuk, gick på pilates och sedan handlade den här kvällsmaten. Och så hade jag ju det där mötet med min graduhandledare som var mycket konstruktivt men bara tog 50 minuter. Med en sådan vecka förtjänar man inte en sådan här fredag säger min hjärna.
Men så tänker jag. Jag är värd det här. Jag behöver inte ha hittat lösningen på aids-problemet för att kunna få äta en bra fredagskvällsbit. Jag behöver inte vara ultrastressad i vardagen för att få varva ner med lite gott. Jag behöver inte motivera varken för mig själv eller någon annan varför jag ska få göra just det här en fredagskväll. Vi gör det för att vi gillar det! Jag njuter av livet på det sätt jag vill njuta av det och det är mitt val att göra just det.
Vi tittade också på Food Inc. medan vi åt det här.  Du kan se dokumentären på Arenan ännu i fyra dagar. Kanske jag kommer på något att skriva om den någon dag, kanske inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar