20 jan. 2015

Lady Dahmer och fatshaming i Friends

Lady Dahmer levererar igen. Och hennes kommentarsfält! Så kloka människor det finns där ute trots att man ibland tror något annat. Nu är det tal om fatshaming och feta människor på teve och i filmer.

Jag har aldrig varit tjock, men jag har sett Friends och tror inte jag någonsin tänkt att det är särdeles roligt att skratta åt folk för att de är tjocka. Men kanske har jag skrattat ändå. För det är ju en sådan där sak som man förväntas tycka att är rolig. Som det stående skämtet om blondiner som är dumma i huvudet. När ska det bli gammalt?

Förresten så älskar jag också Melissa McCarthy! Men det är synd att hennes kropp ska utnyttjas så hänsynslöst i nästan alla filmer hon är med i. Hon är skitrolig, men alltid ska kroppen poängteras i minst ett par scener i hennes filmer. Lämna bort det och se vad som händer, vet jag!

Anywhichway. Läs Lady Dahmer och den kloka diskussionen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar