20 apr. 2015

Valet och en sexmånaderspojke!

Jaha, vet inte riktigt vad jag ska säga om valresultatet annat än att jag är glad att De gröna klarade sig så bra, det är sådan politik som de för som vi behöver i Finland. Jag är förstås lika upprörd och nedslagen som många andra över Sannfinländarnas framgång, men jag hoppas nästan de sitter i regeringen den här perioden så att deras anhängare ser just hurdant resultatet blir när de styr och sedan väljer ett annat parti i nästa val.

Idag fyller vår son 6 månader. Den 20 oktober var också en måndag. Klockan 13.30 plockades han ut och släppte sitt första skrik. Igår var jag och T på bio, inte för att fira A:s sexmånadersdag, men för att vi nu råkade ha två fribiljetter (en julklapp från J&E). Det var också första gången A var med mommo och mofa, ja första gången överhuvudtaget vi hade barnvakt om man inte räknar den gången då vi var på begravning och A:s famo tog en promenad med A i vagnen.

Vi såg förresten filmen Insurgent, uppföljaren till Divergent. Det är en riktigt bra filmserie på många sätt tycker jag, inte minst på grund av alla starka kvinnor i den.

På lördag ska vi förresten på Mamma Mia på Svenskis! Det blir andra gången vi har barnvakt.

Tips till alla bebisföräldrar: bebisar gillar att kolla på tvättmaskinen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar