19 dec. 2013

Det finns två sorters människor...

Jag har en väldigt dyster teori om folks relation till mat i västvärlden. Kanske är det lämpligt att skriva om det nu inför jul.
Jag tror att det finns två sorters människor när det gäller kost. Det finns de som största delen av alla dagar i sitt liv äter lite för lite och alltså går på kaloriunderskott, ofta är de smala, och så finns det de som största delen av alla dagar i sitt liv går på kaloriöverskott, ofta är de överviktiga. Visst, det kan finnas också de som har uppnått balans, som varken äter för lite eller för mycket men jag har ännu inte träffat en sådan person.
De här två människokaraktärerna förstår ändå varandra väldigt bra, då den stora frågan är den samma: vad borde jag inte äta. För de allra flesta strävar efter att hela tiden äta mindre, mindre, mindre. Gå ner. Bli smal. 
Jag jobbar stenhårt på att äta lagom. Ändå har jag en känsla av att jag under de flesta dagarna äter lite för lite. Det ska jag bli bättre på.




Jag älskar att äta på restaurang och betalar mer än gärna för en smakupplevelse!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar