26 maj 2014

Den hetaste söndagen i maj

Den här graviditeten gör mig så mycket mer rofylld än tidigare. Jag har enklare för att varva ner och till exempel sömnen är helt annorlunda än tidigare. Jag sover djupt och stressar inte upp på morgonen.
Som icke-gravid skulle jag ha svårt att idag varva ner efter gårdagen, men nu är jag helt lugn. Vi röstade som sig bör igår och sedan for jag på Damtian. Jag och min kompis som jag ofta promenerar med med hundarna beslöt redan för flera månader sedan att vi ska gå i år och så gjorde vi också. Tidigare joggade vi, men i gravidvecka 21 känns 10 kilometers promenad helt nog, jag behövde inte springa för att det skulle kännas. I år hade de en ny rutt och det var roligt med omväxling, det var ju trots allt femte året i rad för mig. Årets goodiebag förstod jag mig inte alls på, men det har jag nu aldrig gjort. Lättprodukter, sallad och smaksatt vatten... Känns sådär efter 10 kilometer i stekande hetta. Det minsta man skulle behöva är rejäla kolhydrater och något proteinrikt och mättande.
Så på kvällen agerade jag valwebbreporter. Lagom stressigt, men tror jag har hedern i behåll! Årets valdeltagande var 40,9 procent. Känn på det en stund. 60 procent bryr sig inte. Det är ett massivt demokratiproblem. EU-parlamentet är inte något abstrakt och "långt borta" - de har makt över dig och mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar