3 sep. 2014

Genusproblem är lyxproblem

Jag har ett långt inlägg på gång som handlar om kroppen, men tills dess ska vi prata lite mindre utseendefixerade ärenden. Charlotte skriver om genusmedvetenhet och hur det inte är allt här i världen. True that!
Det här andas lite "jamen det finns faktiskt folk som inte ens har mat på bordet och här tjafsar du om rosa och blått på bebisar" men Charlotte skriver så bra att
"Och nej, man behöver ju inte sluta driva genustänk bara för att andra har det värre liksom, men jag tycker att man ska vara medveten om att man är i en privilegierad position om man gör det."
Men till mitt försvar måste jag säga att jag är bra på att inte pracka på andra mina åsikter om exempelvis genus. För det är helt onödigt att göra det. Jag lever mitt liv som jag vill och hur andra till exempel klär sina barn påverkar inte mig på något sätt. Man kan diskutera, men det är onödigt att fördöma eller tänka att jag har rätt och ingen annan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar